<<== Προηγουμενα αρθρα

Οι απόψεις μας εκφράζονται από την κατηγορία "Το άρθρο μας". Τίτλοι και εικόνες στο φωτογραφικό αρχείο έναντι.

Οι άλλες κατηγορίες (διαφάνεια, διεθνής τύπος, ...) δεν ταυτίζονται πάντα με τις απόψεις της σύνταξης. Τα φωτογραφικά αρχεία τους βρίσκονται στο τέλος της σελίδας.

Επιλέγοντας κατηγορία από το οριζόντιο μενού, το γενικό αρχείο αριστερά επικαιροποιείται και επιτρέπει την γρήγορη ανάγνωση των αναρτήσεων χωρίς ανανέωση της σελίδας.
  • Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου : Συναίνεση, Ανασχηματισμός, Προσημείωση, Υποθήκευση και στο βάθος Εκλογές

  • Ο Αντώνη Σαμαράς της τελευταίας ευκαιρίας : λέει αυτό που κάνει, κάνει αυτό που λέει ;

  • Αναλύσεις και χαζομάρες ΣΚΑΙ και Καθημερινή : Οι δημόσιοι υπάλληλοι μειώθηκαν κατά 95% σε λιγότερο από ένα χρόνο, οι πολίτες θέλουν αποκρατικοποιήσεις και προτιμούν να χάσουν τη δουλειά τους

  • Το απίστευτο θράσος του τραπεζικού συστήματος και η αναδιάρθρωση

  • Καλυτέρα πλούσιος και υγιής : η επιστημονική επάρκεια του κ. Chris Uregian, ιδιοκτήτη της CC"&C Advisors, συμβούλου του υπουργείου οικονομικών

  • Δεν θα πουληθεί δημόσια γη !!! Το σήριαλ άρχισε, τα δάκρυα στάζουν και οι δουλειές γίνονται

  • Το αστείο της χρονιάς : αυστηρή απάντηση της κυβέρνησης στην Τρόικα

  • Η κυβέρνηση εξωτερικού- εσωτερικού Παπανδρέου : τα πρόσωπα και οι ρόλοι

  • Μια μικρή κρατικοποίηση στη Γερμανία, ένα γαλλο-ελληνικό μνημόνιο ενεργειακής συνεργασίας, και το τέλος του κράτους στις αδύναμες χώρες της ευρωζώνης;

  • Μην καταδιώκετε άλλο τους πλούσιους φτάνει !!!

  • Η Ιρλανδία δεν είναι Ελλάδα, η Πορτογαλία δεν είναι Ιρλανδία, η Ευρωζώνη δεν είναι Γερμανία…

  • H Mέρκελ εναντίον των τραπεζών ; για ποιον χτυπάει η καμπάνα ;

  • Η αποχή των εκλογών και η ήττα του ΠΑΣΟΚ

  • Ο Καραμανλής για το μνημόνιο, το χρέος και το έλλειμμα

  • Η πρώτη συνέντευξη του Καραμανλή μετά την αποχώρηση

  • Το μπρίο στην πολιτική και τον μικρό Ναπολέοντα στην Ανάπτυξη … οπωσδήποτε

  • Απλά μαθηματικά της μίζας και η αφέλεια των υπουργών μας που δεν είδαν, δεν άκουσαν, δεν κατάλαβαν

  • Η σωτηρία της χώρας απαιτεί την πώληση των παιδιών που έρχονται ;

  • Πληροφόρηση από το Βήμα : η Ρουμανία κινδυνεύει από χρεοκοπία

  • Η κλειστή διακυβέρνηση της κ. Κατσέλη : γέλια η κλάματα;

  • Παραιτηθείτε κ. υπουργοί! Νέες εντολές Ψυχάρη στα μέλη της κυβέρνησης

  • Μπλε και πράσινοι κόκκοι υπάρχουν πολλοί, Πρετεντέρης όμως ένας

  • Ο κ. Μαντέλης, τα πράσινα άλογα και οι γαλάζιες χάντρες της SIEMENS

  • Ο κινέζος ταχυδρόμος του κ. Ρέππα

  • Η διαπόμπευση της κ. Γκερέκου και τα χειρότερα που έπονται

  • Οι κερδοσκόποι, οι τράπεζες και η χαμένη τιμή της πολιτικής

  • Σαρκοζύ – Μέρκελ : τελούμε υπό μόνιμο εκβιασμό…

  • Γιώργο, δεν πείστηκα, είναι θέμα μηνών…

  • Μπράβο κ. Σαμαρά : θα σας κοστίσει αλλά πήρατε τη σωστή απόφαση

  • Οι δημοσιογράφοι δείχνουν τους πολιτικούς...

  • Παιχνίδια ρόλων στο πολίτικο σύστημα και η πίεση στον κ. Σαμαρά

  • Η απίστευτη αθλιότητα του ελληνικού πολιτικό-δημοσιογραφικού συστήματος

  • Η ΔΕΗ στα χέρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου ; Όχι, μετάλλαξη του κ. Ζερβού σε κ. Αθανασόπουλο ειναι

  • Τι θα απαντήσουμε στο Μίκη Θεοδωράκη ;

  • Ανοιχτή επιστολή στον κ. Σαμαρά : Το ΔΝΤ, ο βαρύς χειμώνας και η πολιτική άνοιξη της Νέας Δημοκρατίας.

  • Το ευρωπαϊκό νομισματικό ταμείο, η κρίση της Ευρώπης και η επιστροφή της Αμερικής.

  • Η Ελλάδα, η Ευρώπη και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο : Η σωτηρία της Ευρώπης επιβάλλει την ήττα της Γερμανίας

  • Η (μισή) συγγνώμη του κ. Σαμαρά

  • Λίγη μετριοφροσύνη δεν βλάπτει κ. Παπαδόπουλε

  • Το ΔΝΤ προσωπικό κατόρθωμα του Γιώργου είπε ο Σαμαράς …κοινό τους πρόβλημα μάλλον

  • Διπλασιασμός των μισθών πρόεδρων και διευθυνόντων : σταματήστε επιτέλους το παραμύθι με τα golden boys, είναι και λαϊκισμός και απάτη

  • Είκοσι δισεκατομμύρια φακελάκια ; δεν είναι η διαφθορά των πολιτών η αιτία του δημοσίου χρέους κύριοι του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ !!!

  • Απίστευτο γλείψιμο του Βήματος στον Παμπούκη. Καλά ο Παμπούκης δεν αισθάνεται άσχημα μ’ αυτές τις αηδίες ;

  • Η εξεταστική για την οικονομία, το χρέος και η απλή λογική

  • Στή δικαιοσύνη όπως όλοι : Κύριε Πρωθυπουργέ, αλλάξτε το όσο είναι καιρός

  • Εν θερμώ η εν ψυχρώ, πες όμως κάτι : μια διαφορά στυλ Παπανδρέου – Καραμανλή ...

  • Μιά Λερναία Ύδρα που...ξύνεται. Γιά την μέλλοντική ίδρυση της γραφειοκρατίας στην Ελλάδα

  • ΔΕΗ : Ο καταξιωμένος manager που έφυγε, ο πανεπιστημιακός που ήρθε και ΠΡΩΤΑ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ στην ουρά….

  • Διευθυντές - Πανάρετος 1-0 ! Ιστορίες καθημερινής τρέλλας στο δημόσιο

Σάββατο, 20 Μαρτίου 2010

Για γνώστες ειδικών θεμάτων τύπου SIEMENS : γιατί δεν μηνύεται την Αξία κ κ. Ρόβλια και Βερελή ;


7a-4-thumb-mediumΣτους μηνυτές των μαρτύρων της εξεταστικής επιτροπής για την SIEMENS αφιερώνεται το παρακάτω δημοσίευμα.

Και ξαναρωτάμε τον Πρόεδρο της Επιτροπής κ. Βαλυράκη. Πώς ανέχεται πολιτικοί να μηνύουν μάρτυρες της εξεταστικής ?
Siemens, Ακτωρ,Τέρνα: Το σκάνδαλο «ΣΚΑ – Πειραιάς»

(Αναδημοσίευση από την "Αξία" -28/6/2008)

Ένα από τα μεγάλα έργα στα οποία έχει εμπλακεί το όνομα της Siemens είναι και αυτό της σιδηροδρομικής γραμμής του προαστιακού ΣΚΑ-Πειραιάς, προϋπολογισμού άνω των 160 εκατ. ευρώ. Ένας διαγωνισμός που είχε προκαλέσει πλήθος ερωτημάτων, ανέδιδε οσμή σκανδάλου, είχε απασχολήσει 13 φορές το Ελεγκτικό Συνέδριο, πριν τελικά καταλήξει στην κοινοπραξία στην οποία συμμετείχε ο γερμανικός όμιλος της Siemens. Ο οποίος είχε ως "συνεταίρους" του δύο από τα ισχυρότατα εγχώρια εργοληπτικά σχήματα, την Ακτωρ (της Ελληνικής Τεχνοδομικής) και την Τέρνα (του ομίλου ΓΕΚ) που τα τελευταία χρόνια πρωταγωνιστούν στην ανάληψη σχεδόν όλων των μεγάλων συμβάσεων του Δημοσίου.

Ένας διαγωνισμός που αν μη τι άλλο εξαρχής είχε εγείρει πολλά θέματα. Μια και ενώ αρχικά επρόκειτο για ένα έργο που προκηρύχτηκε από το ΠΑΣΟΚ με τη μορφή του κατεπείγοντος εν όψει, τότε, των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, τελικά υπεγράφη επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας και επί ημερών του κ. Λιάπη στο υπουργείο Μεταφορών το… 2005! Και μάλιστα σχεδόν εν κρυπτώ, μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα… Σχεδόν με τους ίδιους όρους, με έκπτωση 0,9%, την ίδια περίοδο που ο μέσος όρος των εκπτώσεων που προσέφεραν οι όμιλοι στους διαγωνισμούς άγγιζε το 35-40%. Με εθνικούς πόρους, και όχι κοινοτικά κονδύλια, κάτι που μεταφράζεται σε επιβάρυνση των δημόσιων ταμείων. Και με το νομικό άλλοθι της "συγνωστής πλάνης".

Το θέμα αυτό είχε αναδείξει έντονα η "Α" από τότε, ενώ θυμίζουμε ότι και 7 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, όταν αυτή ήταν στην αντιπολίτευση, είχαν θέσει το θέμα στη Βουλή, μέσω ερώτησης τότε προς τον κ. Βερελή. Όπως επίσης η "Α" είχε αναδείξει και τον ρόλο του διευθύνοντα συμβούλου τότε του ΟΣΕ, του κ. Γιαννακού, ο οποίος διαχειριζόταν και το θέμα. Μάλιστα, είχε προκαλέσει εντύπωση το γεγονός ότι ο κ. Γιαννακός είχε παραμείνει στη θέση του παρά την άνοδο της Ν.Δ. στην εξουσία.

Ο διαγωνισμός ξεκίνησε επί ΠΑΣΟΚ
 
Ο διαγωνισμός αυτός προκηρύχθηκε για πρώτη φορά από την ΕΡΓΟΣΕ, αρκετό καιρό πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Κατόπιν όμως προσφυγών που είχαν καταθέσει κάτοικοι και φορείς στο Συμβούλιο της Επικρατείας για περιβαλλοντολογικούς λόγους, το ΣτΕ με απόφασή τους και αφού μελέτησε τα δεδομένα δεν έδωσε την έγκρισή του για να προχωρήσει ο διαγωνισμός, με συνέπεια αυτός να ακυρωθεί. Ωστόσο, κι ενώ το έργο βρισκόταν στον "αέρα", ο ΟΣΕ επανέλαβε τον Ιούλιο του 2003 τον διαγωνισμό, επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ και με τον κ. Βερελή να προΐσταται στο υπουργείο Μεταφορών, με τον χαρακτηρισμό του "κατεπείγοντος", με προοπτική αυτό να υλοποιηθεί έως τους Αγώνες. Κάτι που προκάλεσε ενστάσεις από τις εταιρείες που μιλούσαν για ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα.
Μόνο η κοινοπραξία Ακτωρ-Τέρνα- Siemens συμμετείχε

Μόνο μία κοινοπραξία, η μετέπειτα "νικήτρια" Ακτωρ-Τέρνα- Siemens, συμμετείχε στο διαγωνισμό και μάλιστα έδωσε έκπτωση 0,9% για ένα έργο ύψους 160 εκατ. ευρώ! Θεωρώντας ότι προλαβαίνει μάλιστα να υλοποιήσει τη γραμμή μέσα στο μικρό αυτό χρονικό διάστημα που υπολειπόταν έως τους Αγώνες. Οι περίεργες αυτές μεθοδεύσεις ξεσήκωσαν διαμαρτυρίες και προκάλεσαν προσφυγές τόσο από άλλα στελέχη του ΟΣΕ, που διέκριναν προφανώς ότι κάτι δεν πάει καλά στην υπόθεση και δεν ήθελαν ενδεχομένως να συνδέσουν το όνομά τους με ένα εκκολαπτόμενο σκάνδαλο, αλλά και από άλλους εργολάβους, των οποίων τα συμφέροντα θίγονταν.

Stop από Ελεγκτικό Συνέδριο…

Το θέμα έφθασε εν μέσω ενστάσεων στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο αρχικά αποφάσισε να μην εγκρίνει τότε την ανάθεση και δεν υπέγραψε τη σχετική απόφαση, μια και είχε διαπιστώσει, μεταξύ άλλων, ότι πλήττεται η αρχή της ίσης μεταχείρισης, δεν προστατεύεται το δημόσιο συμφέρον εξαιτίας της ύπαρξης μίας μόνο προσφοράς και μάλιστα με έκπτωση 0,964%.

Πιέσεις από Γιαννακό

Ακολούθησαν ενστάσεις και πιέσεις από πλευράς του κ. Γιαννακού και των ενδιαφερόμενων εταιρειών, με αποτέλεσμα το θέμα να ξαναπάει στο Ε.Σ. Μάλιστα, ο ρόλος του κ. Γιαννακού, που είχε καταφέρει να παραμείνει στη θέση του και μετά την ανάληψη της κυβέρνησης από τη Ν.Δ., προκάλεσε ερωτηματικά, μια και επέμενε στην υπογραφή της σύμβασης. Αντί, όπως έλεγαν άνθρωποι του νομικού χώρου αλλά και της αγοράς, να ακυρώσει ως όφειλε το έργο που είχε να κάνει με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι οποίοι είχαν τελειώσει προ πολλού, και να το επαναδημοπρατήσει με άλλους όρους και χωρίς πίεση. Εντούτοις, ο κ. Γιαννακός επέμενε και έδειχνε περίεργη σπουδή να υπογραφεί η σύμβαση με την κοινοπραξία της Siemens και των Ακτωρ-Τέρνα, δίχως να υπολογίζει ότι μπορεί να επιβαρύνονταν τα κρατικά ταμεία, μια και το έργο κινδύνευε να μη χρηματοδοτηθεί από κοινοτικούς πόρους.

Το "άλλοθι" της "συγνωστής πλάνης"

Παρά το γεγονός ότι τον Ιούλιο του 2004 κλιμάκιο του Ε.Σ. απεφάνθη ότι το σχέδιο σύμβασης είναι παράνομο, τελικά, κλιμάκιά του που συνεδρίασαν αργότερα ενέκριναν την ανάθεση του έργου. Που υποτίθεται ότι ήταν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και μάλιστα θεωρήθηκε και "κατεπείγον", με τους ίδιους μάλιστα όρους, προκαλώντας έτσι εκ νέου ερωτηματικά. Κι αφού πρώτα ο διαγωνισμός απασχόλησε την αρχή 13 φορές…

Ήταν στις 12/11/2004, 3 μήνες μετά την ολοκλήρωση των Ολυμπιακών Αγώνων, όταν το τμήμα του Ε.Σ. που είχε αναλάβει την υπόθεση άνοιξε τον δρόμο στην κοινοπραξία. Διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει μεν περιβαλλοντολογική έγκριση για το τμήμα Τρεις Γέφυρες μέχρι τα Λιόσια, ούτε σχετική μελέτη, αλλά δέχεται ότι ο ΟΣΕ και ο κ. Γιαννακός βρέθηκαν σε "συγγνωστή πλάνη", ως προς την εφαρμογή των διατάξεων. Με τη "συγγνωστή πλάνη", που σημαίνει δηλαδή ότι η διοίκηση του ΟΣΕ έπεσε σε πλάνη και γι' αυτό δεν πήρε τις κατάλληλες αποφάσεις, και όχι ηθελημένα, δικαιολογήθηκε η "παράδοση" του έργου στην κοινοπραξία Ακτωρ-Τέρνα-Siemens. Έτσι, με αυτό το άλλοθι, η κοινοπραξία πήρε ένα έργο ύψους 160 εκατ. ευρώ.

Υπεγράφη την Μ. Εβδομάδα του… 2005 από τον κ. Λιάπη!

Με λίγα λόγια, είχαμε να κάνουμε με μια απευθείας ανάθεση από τη διοίκηση του ΟΣΕ, της οποίας προΐστατο πολιτικά ο κ. Λιάπης, υπουργός Μεταφορών τότε της κυβέρνησης. Πάντως, η υπόθεση "έκλεισε" υπέρ της κοινοπραξίας λίγους μήνες αργότερα, με τρόπο δε που προκάλεσε σχόλια στην κοινή γνώμη. Ήταν ένα βράδυ της Μεγάλης Εβδομάδας του 2005, 8 μήνες μετά τους Αγώνες, όταν σχεδόν εν κρυπτώ υπεγράφη η σύμβαση που επικύρωνε και τυπικά στην κοινοπραξία το έργο, που θεωρούταν ως κατεπείγον για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, μερικούς μήνες μετά το τέλος τους! Δίχως σχεδόν έκπτωση (0,9%), ενώ με τον νέο νόμο περί εκπτώσεων τότε του κ. Σουφλιά σαφώς θα κόστιζε λιγότερο στο Δημόσιο ("καπέλο" περίπου 50 εκατ. ευρώ για τον φορολογούμενο), και δίχως κοινοτική χρηματοδότηση. Ένα έργο που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί.

Η επερώτηση των βουλευτών της Ν.Δ.

Το μείζον αυτό θέμα είχε απασχολήσει από την πρώτη κιόλας στιγμή τους πολιτικούς του τόπου, και ιδίως βέβαια της Νέας Δημοκρατίας, η οποία ήταν τότε στην αξιωματική αντιπολίτευση. Μάλιστα, δεν είναι τυχαίο ότι τον Σεπτέμβριο του 2003, και εν όψει ενός εκκολαπτόμενου σκανδάλου, 7 βουλευτές της Ν.Δ. κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή προς την τότε ηγεσία του υπ. Μεταφορών, τον κ. Βερελή, εγείροντας μια σειρά από ζητήματα που σχετίζονταν με τις διαδικασίες και τους όρους του διαγωνισμού. Στην ερώτηση που είχαν καταθέσει τότε οι κ. Καλογιάννης Σταύρος, Αγγελόπουλος Νικόλαος, Κιλτίδης Κωνσταντίνος, Μπούρας Αθανάσιος, Μαντούβαλος Πέτρος, Κακλαμάνης Νικήτας, Γιακουμάτος Γεράσιμος, θεωρούσαν ότι η διοίκηση του ΟΣΕ με τη διαδικασία που ακολούθησε μεθόδευσε την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων οικονομικών παραγόντων, σε βάρος των συμφερόντων του Δημοσίου.

No comments yet