Παρασκευή 21 Μαΐου 2010
Ο κινέζος ταχυδρόμος του κ. Ρέππα
Ο κ. Ρέππας αρέσκεται σε γενικολογίες. Ειναι το στυλ του : άποψη επί παντός γενικού θέματος. Ενίοτε έχει φαεινές ιδέες όπως να μειωθούν οι βουλευτές σε 200. Μετά βγαίνει το ΠΑΣΟΚ και απαντά στον κ. Σαμαρά αυτό το είπε πρώτος ο κ. Ρέππας και είμαστε όλοι ευτυχείς. Ανοιγοκλείνει τα Τέμπη σε γιορτές και σαββατοκύριακα με ανακοινώσεις επιτυχίας, στέλνει φακέλους σε εισαγγελείς και επιθεωρητές και γενικά ασκεί πολιτική υφυπουργού τύπου όσο γίνεται πιο μακριά από τις πραγματικότητες. Παλιά μου τέχνη κόσκινο όπως λένε και στην πατρίδα του. Για κακή του τύχη τοποθετήθηκε σ’ ένα τεχνοκρατικό υπουργείο και εδώ το πράγμα γίνεται προβληματικό. (Δείτε στην φωτογραφία το σχέδιο για τον ΟΣΕ στον φάκελο που δίνει ο κ. Ρέππας στον κινέζο ταχυδρόμο).
Υπάρχουν δεκάδες βλαχομπαρόκ δηλώσεις και πράξεις της τριανδρίας του υπέρ-υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (Ρέππας, Σηφουνάκης, Μαγκριώτης) και του συνεπικουρούντος θεολόγου γενικού γραμματέα του OpenGov. Είναι στο στυλ του κ. Ρέππα δεν χρειάζεται να ασχολείται κανείς αλλά τελευταία γίνονται επικίνδυνα αστείες.
Η τελευταία : εδώ και μήνες ο κ. Ρέππας ανακοινώνει τακτικά, οτι θα ανακοινώσει σύντομα το σχέδιο του για τον ΟΣΕ. Και επαναλαμβάνει γενικολογώντας ιδέες που το ΠΑΣΟΚ κατήγγειλε, που και η ΝΔ ανακοίνωσε αλλά που δεν υλοποίησε. Αν ήταν μόνο αυτό δεν θα υπήρχε λόγος σχολιασμού, έχουμε συνηθίσει. Αλλά το θέμα έχει διεθνείς διαστάσεις που μάλλον γελοιοποιούν τη χώρα.
Ο κ. Ρέππας εδώ και καιρό καλλιεργεί στον τύπο το ενδιαφέρον των κινέζων και των γάλλων για τον ΟΣΕ. Προφανώς για λόγους κατανάλωσης και συγκάλυψης της απόλυτης έλλειψης ιδεών και της απραξία του υπουργείου του. Αλλα προχθές ο κ. Ρέππας είδε τον Πρόεδρο της COSCO. Διαβάζουμε λοιπόν από τα ΝΕΑ :
Στην παρουσίαση που έγινε χτες το πρωί στο υπουργείο Μεταφορών, ο κ. Ρέππας πέραν του Θριασίου, παρουσίασε στον επικεφαλής της Cosco το σχέδιο της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ. Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε ο κ. Ρέππας στην κινεζική πλευρά, μέσω του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ, θα δοθεί η δυνατότητα σε ιδιώτες επενδυτές να συνεργαστούν με τον ΟΣΕ να επενδύσουν στον Οργανισμό και κυρίως στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές). «Αυτό είναι ένα τμήμα λειτουργίας του σιδηροδρόμου που μπορεί να ενδιαφέρει και την Cosco ή κάποια εταιρεία η οποία ασχολείται με τον σιδηρόδρομο ή τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές και συνεργάζεται με την Cosco», είπε ο κ. Ρέππας στην κινεζική αντιπροσωπεία. Πάντως, ο υπουργός έσπευσε να συμπληρώσει μετά τη συνάντηση ότι «η Cosco είναι μια ναυτιλιακή κατά βάση εταιρεία, δεν είναι μια εταιρεία σιδηροδρόμων», προσθέτοντας ότι οι Κινέζοι «δεσμεύτηκαν να μεταφέρουν σε οργανισμούς της πατρίδας τους που ασχολούνται με αυτό το αντικείμενο όλα τα στοιχεία που τους παρουσιάσαμε». Στο ίδιο άρθρο πιο κάτω, μαθαίνουμε οτι “ενδιαφέρον για το Θριάσιο και για τον ΟΣΕ φέρεται να έχει εκδηλωθεί και από τους Γάλλους. Μάλιστα για τα ζητήματα αυτά επρόκειτο να έρθει στην Ελλάδα ο γάλλος υπουργός Μεταφορών Ντ. Μπισερό. Όμως, η επίσκεψη μετατέθηκε για τον Ιούλιο, όταν η κυβέρνηση θα έχει παρουσιάσει το τελικό σχέδιό της για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ.”
Κατά τις δηλώσεις του λοιπόν ο κ. Ρέππας παρουσίασε στην COSCO το σχέδιο που δεν έχει ακόμα παρουσιάσει στην κυβέρνηση, στο κοινοβούλιο, στον ΟΣΕ, στους εργαζόμενους, στην κοινωνία. Το σχέδιο που δεν ειναι έτοιμο και για αυτό η επίσκεψη του “ενδιαφερομένου” Γάλλου υπουργού αναβλήθηκε για τον Ιούλιο. Ας πάμε λίγο πιο σιγά μπας και καταλάβουμε.
Η COSCO είχε έρθει να μιλήσει για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσο, της παρουσιάστηκε ένα, προς το παρόν, ανύπαρκτο σχέδιο και μετά, αφού δήλωσε οτι δεν ενδιαφέρεται, ο υπουργός συμπλήρωσε οτι : “ H COSCO δεν είναι σιδηροδρομική εταιρεία, αλλά δεσμεύτηκε να μεταφέρει σε οργανισμούς της πατρίδας τους, που ασχολούνται με αυτό το αντικείμενο, όλα τα στοιχεία που τους παρουσιάσαμε».
Εάν τα πράγματα έγιναν έτσι, και αυτά λέει εκτός από τον τύπο και η ιστοσελίδα του Υπουργείου, θα πρέπει ο Κινέζος να έμεινε τουλάχιστον έκπληκτος. Τι ακριβώς θα έλεγε στον κ.Ρέππα ; οτι δεν είναι ταχυδρόμος ; Ο κ. Ρέππας δεν φοβάται μήπως ο Γάλλος υπουργός παρεξηγηθεί που ενώ του λέμε οτι το σχέδιο δεν ειναι έτοιμο το παρουσιάζουμε στην COSCO ;
Επιπλέον στο κύριο θέμα της συζήτησης. το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, ο κ. Ρέππας εξήγησε οτι η δημοπράτηση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, θα γίνει μέσα στις επόμενες ημέρες, με διαδικασία η οποία θα είναι ανοιχτή. Απόφαση της κυβέρνησης είναι η κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου να γίνει με σύμβαση παραχώρησης από ιδιώτη επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει και τη διαχείρισή του για περίοδο 40 ετών. Σ’ αυτό λοιπόν το έργο ίσως η COSCO καταθέσει υποψηφιότητα σε σύμπραξη με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, τον ΟΛΠ.
Αν δεν κάνουμε λάθος ο ΟΛΠ ειναι κρατικός οργανισμός. Οι άλλοι υποψήφιοι κ. Ρέππα με ποιον θα καταθέσουν υποψηφιότητα ; με τον ΟΣΕ; με την ΔΕΗ ; Ποια ανοιχτή διαδικασία όταν ένας οργανισμός του δημοσίου εξουσιοδοτείται να καταθέσει προσφορά με έναν ιδιώτη; Τι ακριβώς λέτε στους ενδεχομένους υποψήφιους έλληνες και ξένους ; Έλατε για να διαγωνισμό που έχει δοθεί ήδη στην κοινοπραξία COSCO – ΟΛΠ ; Έχει άδικο ο Βγενόπουλος που σας κράζει ; Στους άλλους υποψηφίους ποιον οργανισμό του δημοσίου θα δώσετε για σύμπραξη ;
Μακάρι να το πάρει η COSCO η όποιος άλλος για να ξεφύγει από την διοίκηση του Υπουργείου μεταφορών, αλλά μήπως πρέπει να αντιλήφθητε κ. Ρέππα οτι οι δηλώσεις σας δυναμιτίζουν το έργο ; Το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου έχει πολύχρονη ιστορία εμπλοκών και κοινοτικών καταγγελιών και μάλλον αυτήν την πορεία θα συνεχίσετε, είτε από αφέλεια, είτε από επικοινωνιακή τακτική. Ας σοβαρευτούμε λίγο, περιορίστε τις δηλώσεις απραξίας με τους δημοσιογράφους, αυτές που γίνονται παρουσία ξένων επενδυτών τις κοιτάει η αγορά, εσωτερική και διεθνής.
Μήπως ο κ. Παπανδρέου πρέπει να αναρωτηθεί τι σημαίνουν αυτές οι δηλώσεις όταν οι υπουργοί του συναντούν επιχειρηματίες, εκπροσώπους άλλων χώρων, που ειναι συνηθισμένοι να έχουν μια ατζέντα συζήτησης με θέματα και προτεραιότητες; Μήπως η περήφανη τριανδρία του υπέρ-υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που έχει λάμψει με άσχετες δηλώσεις και καμιά ουσιαστική ενέργεια τους οκτώ μήνες που πέρασαν, μήπως λέμε, η τριανδρία ειναι λίγο εκτός τόπου και χρόνου για το έργο που της ανατέθηκε;
No comments yet